Az Ön kosara üres!
Általános Szerződési Feltételek
WEBSHOP – FRITZ-BÚTOR KFT
Kérjük, amennyiben vásárlója,
illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak,
figyelmesen olvassa el az Általános
Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, azt elfogadja és kötelező érvényűnek
tekinti magára nézve.
A szerződés magyar nyelven kerül
megkötésre. A szerződés iktatásra kerül, az a későbbiekben 5 évig
visszakereshető, magatartási
kódexre nem utal.
A webáruház
működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő
kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
A Fritz Konyhagép És Konyhafelszerelés webáruház (továbbiakban:
webáruház) üzemeltetője a FRITZ-BÚTOR KFT. A szerződés a FRITZ-BÚTOR KFT (szolgáltató,
eladó) és a szolgáltatást igénybe vevő, a weboldalon regisztrált felhasználó
(vevő) között jön létre, jelen ÁSZF-ben rögzítettek szerint. A szerződés a
megrendelés visszaigazolásával jön létre.
ÜZEMELTETŐ:
FRITZ-BÚTOR Gyártó és Kereskedelmi Korlátolt
Felelősségű Társaság
cégjegyzékszám:
Cg.17-09-008379 (Szekszárdi Törvényszék Cégbírósága)
adószám: 23101968-2-17
statisztikai
számjel: 23101968-3102-113-17
székhely:
7030 Paks, Zápor u.
45.
képviselő:
Fritz János ügyvezető
bankszámlaszám: 10300002-10640061-49020016
elérhetőségek: Fritz János
email: fritzjanos@fritzbutorok.hu
telefon: 06 70 /317 19 41
telephely
7030 Paks, Ipari park,
HRSZ.: 4703/11
nyitva tartás: H-P: 9:30
– 17:00
TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ:
W3HOST Bt.
székhely:
1156 Budapest, Sárfű
utca 25.
telephely: BCM
Iroda- és üzletház 1152 Bp., Szentmihályi út 171. (II. emelet, 2.60d) H-P:
09:00 - 17:00
email: tarhely@w3host.hu
1) ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK:
A weboldalon keresztül a webáruházban regisztrált felhasználó
(vevő) vásárolhat. A szerződés a felhasználó (vevő) és a FRITZ-BÚTOR KFT (szolgáltató,
eladó) között jön létre. A weboldalon keresztül, a webáruházban kizárólag új
termékek kerülnek értékesítésre. A megjelenített termékek kizárólag online
rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy személyes
átvétellel. A rendelhető
és megvásárolható termékek teljes köre a weboldalon fellelhető. A termékek ára
forintban kerül meghatározásra és minden esetben bruttó fogyasztói ár, így
tartalmazza az általános forgalmi adót (ÁFA), azonban nem tartalmazza a házhoz
szállítás díját; külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
2) VÁSÁRLÁSI-, TERMÉK- ÉS FIZETÉSI INFORMÁCIÓK,
FELTÉTELEK
Regisztráció és belépés
A weboldalon keresztül a webáruházban regisztrált
felhasználó (vevő) vásárolhat. Regisztráció esetén a személyes adatokat csak egyszer
szükséges megadni, a további vásárlások esetén erre már nincs szükség. Bizonyos
funkciók regisztrációhoz kötöttek. A regisztráció során el kell fogadni az
Általános Szerződési Feltételeket, kizárólag abban az esetben vegye igénybe
szolgáltatásainkat, amennyiben
minden pontjával egyetért, azt elfogadja és
kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A rendszerbe történő belépést a kereső
alatti „lépjen be” menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált
e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a
belépés, akkor megjelenik a regisztrált neve és a kilépés gomb, mely
segítségével kiléphet a webáruházból. A belépést követően lehetőség van a regisztrációs
adatok módosítására. Regisztrált felhasználó esetén, ha elfelejti jelszavát az
„Elfelejtett jelszó” hivatkozásra kattintva a rendszer a regisztrált e-mail
címre küld egy jelszót, amellyel be lehet lépni a rendszerbe. Ezt követően
módosítható a belépéshez küldött jelszó. A regisztráció és a felhasználó (vevő)
adatainak törlése az üzemeltető bármely elérhetőségén kérhető.
Termékinformáció
A termékek kategóriákba vannak rendezve, a felhasználó
(vevő) a kategóriák között böngészhet. A termékkereső, illetve termék
összehasonlító funkció segíti a választást. A keresett termékcsoportot a
megfelelő menüpontra kattintva lehet elérni. Minden termékről található rövid
és részletes leírás is. A termékleírás tartalmazza a termék megnevezését,
fotóját, termékszámát, modellszámát, műszaki adatokat, letölthető használati
utasítást, beépítési rajzot, eladási árát általános forgalmi adóval, készlet
információt. A modellek és technikai paramétereik előzetes értesítés nélkül
megváltozhatnak. A műszaki változás jogát a gyártó fenntartja. Egy adott termék
megrendeléséhez a „Kosárba” gombra kell klikkelni. Ez még nem jelenti a termék
megrendelését, a kosár tartalmát, paramétereit később még lehet módosítani. („Kosár” gomb).
Termék ára
A termékek ára forintban kerül meghatározásra és
minden esetben bruttó fogyasztói ár, így tartalmazza az általános forgalmi adót
(ÁFA),
azonban nem tartalmazza a házhoz szállítás díját; külön csomagolási költség nem
kerül felszámításra.
Amennyiben téves, hibás ár kerül a webáruházban
feltüntetésre, akkor a szolgáltató (eladó) nem köteles a terméket hibás áron
szállítani. Téves, hibás ár esetén a szolgáltató a felhasználó megrendelését
(ajánlatát) nem igazolja vissza, azt nem fogadja el. Ehelyett a termék helyes,
valós áron történő szállítását ajánlja fel, ennek ismeretében a felhasználó
(vevő) fenntarthatja megrendelését a helyes, valós áron vagy elállhat vásárlási
szándékától.
A szolgáltató (eladó) fenntartja a rendelhető termékek
árai megváltoztatásának jogát, amely változás akkor lép hatályba, ha a változás
a weboldalon, a webáruházban megjelenik. Az árváltozás nem érinti a már
elküldött, leadott megrendeléseket.
Fizetés feltételei (fizetési módok)
A számlát a webáruház üzemeltetője (szolgáltató,
eladó) állítja ki. A számla az esetlegesen felmerülő szállítási költséget is
tartalmazza. A felhasználó (vevő) az alábbi fizetési módok közül választhat
rendelése leadásakor:
-
Az áru futártól történő átvételekor történő fizetés (utánvét)
A vevő a kiszállított küldemény (termék) ellenértékét
és a szállítási költséget a futárnak készpénzben köteles megfizetni. A
szállítás költsége a vevőt terheli, amely mértékéről a webáruház fizetési
rendszere és a megrendelés visszaigazolása ad tájékoztatást.
Kizárólag abban az esetben rendelje meg
a kívánt termékeket, amennyiben annak átvételekor ki tudja fizetni a kiszállított küldemény (termék)
ellenértékét és a szállítási költséget a futárnak. Át nem vett, visszaküldött
küldemény (termék) esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre (vevőre)
terheljük, kizárólag a küldemény (termék) ellenértékének előre történő
kiegyenlítése esetén áll módunkban újra elküldeni azt. Az át nem vett csomagok
szállítási költségét a megrendelőre terheljük.
-
Személyes átvétel keretében történő fizetés
A vevőnek lehetősége van a szolgáltató (eladó)
üzletében, a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeken és nyitvatartási időben,
személyesen is átvenni a kiválasztott terméket. A szolgáltató (eladó) e-mailben
tájékoztatja a vevőt az átvételi lehetőségről. A vevő készpénzben fizetheti ki a
termék ellenértékét, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség
nem terhel.
-
Bankkártyás fizetés
A vevőnek lehetősége van a szolgáltató (eladó) online
felületén bankkártyával fizetni. A tényleges tranzakció az OTP Bank által
üzemeltetett biztonságos fizetési oldalon történik, így az eladó a vevő
bankkártya adataihoz nem fér hozzá. A bankkártyás fizetést kezelési és egyéb
költségek nem terhelik.
Tudomásul veszem, hogy a Fritz-Bútor Kft. (7030 Paks,
Zápor u. 45.) adatkezelő által a https://fritzkonyhafelszereles.hu felhasználói
adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil
Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre
az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási
cím adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási
tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi
linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
3) RENDELÉS,
SZERZŐDÉSKÖTÉS, SZÁLLÍTÁS, ÁTVÉTEL
-
Rendelés
A kiválasztott termék megrendelését a „Kosár”, „Pénztár” gombájára vagy a „Pénztár” gombra kattintva lehet
elindítani. A rendelés menete lépcsőzetes, a rendszer végigvezeti a vevőt a
rendelés lépésein (pl.: átvétel módja, fizetés módja, véglegesítés stb.). Az
adott lépésnél értelemszerűen ki kell tölteni a rendszer által felkínált, megfelelő
mezőket és az adott oldal alján a „Tovább”
gombra kattintva lehet a következő lépésre váltani. Regisztrált felhasználó esetében
egyes adatok a rendszer által automatikusan kitöltésre kerülnek, azonban a
rendelés során ezek az adatok is módosíthatók. A rendelés véglegesítése előtt
minden lépésnél lehetőség van a bevitt adatok módosítására, illetve az
adatbevitelei hibák javítására. A javítás a „Vissza” gombra kattintva lehetséges. A helyes adatok megadása után
az utolsó lépésnél van lehetőség a rendelés véglegesítésére és a rendelés
feladására a „Rendelés megerősítése”
gombra kattintva.
A rendelés elküldését követő néhány percen belül a
felhasználó (vevő) által megadott e-mail címre a rendszer egy automatikus e-mailt
küld a rendelésről, amely automatikus e-mail még nem jelenti a rendelés visszaigazolását,
csupán a felhasználó (vevő) önellenőrzése céljából összegzi a leadott rendelés
tételeit és feltételeit. Az automatikus e-mailben feltüntetésre kerülő várható szállítási
határidő tájékoztató jellegű adat. Erre a körülményre való utalás az
automatikus e-mailben is szerepel.
-
Megrendelés (ajánlat) elfogadása, szerződéskötés, szállítás
A szolgáltató (eladó) a felhasználó (vevő) megrendelését
(ajánlatát) 2 munkanapon belül a felhasználó (vevő) részére küldött e-mailben fogadja
el. Ebbe a határidőbe a munkaszüneti napok, ünnepnapok, hétvégék nem számítanak
bele. A szolgáltató (eladó) az e-mailben tájékoztatja a felhasználót (vevő) a
szerződés létrejöttéről és a szállítás várható idejéről. Az elfogadó e-mail
tartalmazza a rendelés tételeit, a megrendelő nevét, címét és elérhetőségét,
számlázási és szállítási adatokat, fizetési és szállítási információkat. A
rendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és
következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és
elektronikus levélben van lehetőség. A felek között az áru megvásárlásával
magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a
Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
A szolgáltató (eladó) a megrendelést csak akkor tudja
elfogadni, ha a rendelés valamennyi lépésének valamennyi mezőjét – különösen a
fizetési feltételekre vonatkozó mezőket – pontosan töltötte ki.
A szolgáltató (eladó) a megrendelés visszaigazolásától
számított 2 (kettő) munkanapon belül megkezdi a megrendelés teljesítését,
amennyiben a kiválasztott termék készleten van. A felhasználó (vevő) tudomásul
veszi, hogy a szolgáltató (eladó) a készletre vonatkozó információkat a
beszállító partnerei által biztosított adatokra alapozva tünteti fel a webáruházban.
A felhasználó (vevő) kifejezett kérésére a szolgáltató (eladó) a raktáron
lévő terméket a megrendeléstől számított 15 napig díjmentesen tárolja.
Amennyiben a megrendelt termék nincs készleten, úgy a
szolgáltató (eladó) értesíti a felhasználót (vevő) a készlethiányról és a
szállítás várható idejéről. Ebben az esetben a felhasználó (vevő) vagy elfogadja
az új szállítási határidőt vagy elutasítja azt; utóbbi esetben a felek között
nem jön létre a szerződés.
-
Szállítási módok, költségek
Házhozszállítás futárszolgálat útján (Magyarország
egész területén)
A megrendelt áru házhozszállítása, kézbesítése a webáruház
szerződött logisztikai partnere, a Royal-Sprint Futárszolgálat közreműködésével
történik. A szolgáltató (eladó) – a Royal-Sprint Futárszolgálat útján –
Magyarország egész területén vállal házhozszállítást.
A szállítási költségei:
Háztartási kisgép (30kg alatt): 990,- forint
Háztartási nagygép (30kg felett): 2.990,-
forint
15.000,- forint alatti rendelés
esetén: 1.990,-
forint
150.000,- forint feletti rendelés
esetén: ingyenes
A szállítási díjak a webáruház „Szállítási információk”
menüpontjában, regisztráció nélkül is megtekinthetők. A webáruház programja a
megrendelés feladása előtt hozzászámolja a megrendeléshez a felhasználót (vevő)
terhelő szállítási költséget. A szállítási költség minden esetben megegyezik az
ÁSZF-ben feltüntetett árakkal.
A webáruház munkatársa a megrendelt áru kézbesítése
előtt minden esetben telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a felhasználót (vevőt)
a kiszállítás pontos időpontjáról. A felhasználó (vevő) vagy megbízottja köteles
biztosítani a kiszállított termék átvételét és a szállítólevél aláírásával
igazolni az átvételt. A vevő vagy megbízottja haladéktalanul köteles jelezni
esetleges kifogását a szállító felé vagy a szolgáltató (eladó) vevőszolgálati
elérhetőségén. A futárszolgálat általi kézbesítés munkanapokon, munkaidőben, 8
és 18 óra között történik. Ha a termék kézbesítése első alkalommal nem
járt sikerrel, a futárszolgálat a következő munkanapon vagy egy egyeztetett
későbbi munkanapon ismét megkísérli a kézbesítést. A szolgáltató (eladó) a
megrendelt termékeket minden esetben eredeti, sérülésmentes csomagolásban adja
át a fuvarozónak. A termék átvevőjének célszerű az átvételkor a küldeményt a
fuvarozó jelenlétében megvizsgálni. A szemmel látható, nyilvánvaló, a küldemény
külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén célszerű a küldeményt felbontani
és a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a fuvarozóval közösen
jegyzőkönyvet felvenni. A vevő hibájából át nem vett küldemények, termékek szállítási
és visszaszállítási díja a vevőt terheli.
Személyes átvétel
A megrendelt terméket a vevő, választása szerint –
három munkanapon belül – nyitvatartási időben (hétfő-péntek: 9:30 –17.00,
szombaton előzetes egyeztetés után 9:00-12:00) személyesen is átveheti a
szolgáltató (eladó) üzletében, amely a 7030 Paks, Ipari Park HRSZ: 4703/11.
szám alatt található. Személyes átvétel esetén a vevő készpénzben fizetheti ki a
terméket, amelyet csomagolási költség vagy egyéb kezelési költség nem terhel.
4) A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA, FELTÉTELEI,
MÓDJA
A fogyasztónak minősülő vevő (az önálló foglalkozásán
és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes
személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a
külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet,
mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje) a megrendelése során élhet a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben
részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. A vevő a termék
kézhezvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől. A fogyasztó (vevő) az elállási jogát a szerződés
megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
A vevő a vásárlástól való elállás jogának gyakorlása
esetén köteles – haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
14 (tizennégy) napon belül – a terméket és annak összes tartozékát, lehetőleg
annak eredeti csomagolásában saját költségén, sérülésmentesen visszajuttatni az
eladó részére. A vevő a megrendelt terméket postai úton, futárszolgálat
segítségével vagy személyesen szállítja vissza az eladó címére.
Az eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű
használatából, illetve a termék tartozékainak hiányos visszaküldéséből eredő
kárának megtérítését.
Az eladó
köteles haladéktalanul, de
legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül a fogyasztó (vevő) által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket is visszatéríteni.
A fogyasztó
(vevő)
kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
A vevő elállási jogának jelzését megteheti az eladó vevőszolgálati
elérhetőségeinek bármelyikén személyesen vagy írásban, nyilatkozatát postai
küldeményként elküldve. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával az eladó
a postára adás időpontját veszi figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén a
vevő feltétlenül ajánlott küldeményként (célszerűen tértivevényesen) adja fel
jelzését, így tudja igazolni a postára adás keltezését. A vevő a megrendelt
terméket a fentiek szerint juttatja vissza az eladónak.
Az elállási nyilatkozatminta
jelen ÁSZF 1. sz. mellékletét képezi.
5) ADATVÉDELEM
A személyes
adatok kezelésével összefüggésben a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az
irányadók. A személyes adatok kezelésére a jogszabályban meghatározott
adatvédelmi és adatbiztonsági követelmények maradéktalan betartásával kerül sor.
Ennek során az adatkezelő biztosítja az érintettek (ügyfelek) magánszférájának
védelmét, az adatok biztonságát, az adatkezelés tisztességességét és
törvényességét, egyúttal védi az adatokat a jogosulatlan hozzáféréstől. A
személyes adatok felvételére, kezelésére csak az érintettek (ügyfelek)
hozzájárulásával kerülhet sor. A személyes adatok felvételéhez, kezeléséhez
történő hozzájárulásnak tekintendő, ha az ügyfél (ajánlatkérés, rendelés, stb.
során) megadja személyes adatait. Csak olyan személyes adat kezelésére kerül
sor, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen. A
személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kerül
kezelésre; így az érintett (ügyfél) által megadott személyes adatok kezelésére
csak ajánlatkérés, rendelés, a szolgáltatás díjának meg nem fizetése esetén
annak érvényesítése céljából és az ehhez szükséges időtartamban kerül sor.
Az
adatkezelő az adatokat nem adja ki harmadik személy részére, kivéve azokat az
adatokat azon harmadik személyek részére, amely adatok kiadása a szerződés
teljesítéséhez az adott harmadik személy részére szükséges (pl.: futárszolgálat
részére adatok kiadása a kézbesítéshez). Az így kiadott adatokat az adatokat
megszerző harmadik személy semmilyen módon nem jogosult felhasználni.
A vevő hozzájárul ahhoz, hogy személyes adatait a fentiek
szerint a webáruház kezelje. A vevő bármikor kérheti az adatai módosítását,
törlését, illetve visszavonhatja személyes adatai kezeléséhez való
hozzájárulását az elérhetőségek bármelyikén.
6) HÍRLEVÉL
A webáruház üzemeltetője azoknak a regisztrált
felhasználóinak, látogatóinak küld hírlevelet, akik erre előzetesen engedélyt
adnak. A kiküldött hírlevél minden esetben tartalmazza a letiltás lehetőségére
való utalást.
7) PANASZKEZELÉS, ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
a) A vevő észrevételével, panaszával tájékoztatás
kérési igényével az eladó vevőszolgálatához fordulhat a jelen általános
szerződési feltételekben meghatározott elérhetőségeken. Az írásban elküldött vevői
panaszra legkésőbb 30 napon belül köteles az eladó érdemben írásban válaszolni,
és ha a panaszt nem tartja jogosnak, köteles ezen álláspontját
megindokolni. Az eladó vevőszolgálatán közölt szóbeli panaszt az eladó
haladéktalanul kivizsgálja, és ha nem fogadja el a vevő igényét, akkor köteles
a panaszról jegyzőkönyvet felvenni, majd azt 30 napon belül érdemben
megválaszolni.
b) A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás
érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló
magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy
írásban közölheti a vállalkozással.
c) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és
szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért
egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles
jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
-
személyesen
közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
-
telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a
(6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.
d) A telefonon vagy elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles
egyedi azonosítószámmal ellátni.
e) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia
kell az alábbiakat:
-
a fogyasztó
neve, lakcíme,
-
a panasz
előterjesztésének helye, ideje, módja,
-
a fogyasztó
panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok
és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
-
a
vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
-
a
jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó
aláírása,
-
a
jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
-
telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
f) Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai
Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a
beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben
megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt
jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító
álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
g) A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és
a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatni.
h) A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a
fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint
– mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell
adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető
testület levelezési címét.
i) A fenti rendelkezések alkalmazásában az írásbeliség
követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely
egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé
teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.
j) A szolgáltató (eladó) tájékoztatja a felhasználót
(vevőt) az ODR (online vitarendezési platform) létezéséről, amely jogviták
rendezésére használható, amelynek linkje: http://ec.europe.eu/odr
k) A szolgáltató (eladó) tájékoztatja a felhasználót
(vevőt), hogy lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A szolgáltatót
(eladót) a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A szolgáltató (eladó) székhelye szerint illetékes békéltető testület neve,
székhelyének postai címe az alábbi:
- neve: Tolna
Megyei Békéltető Testület
- székhelyének postai címe: 7100 Szekszárd,
Arany János u. 23-25.
8) FELELŐSSÉG
A téves, vagy nem valós adatokat tartalmazó
megrendelés esetén az eladó semmilyen formában nem vállal felelősséget az
ezekből eredő téves teljesítésért. A téves teljesítésből eredő kár megtérítését
ebben az esetben az eladó követelheti a vevőtől.
A webáruház nem vállal felelősséget az irányításán
kívül eső események okán bekövetkező károkért, pl.: a weboldal használatából,
egyéb technikai jellegű hibából eredő vagy a beszállítótól származó téves
információból eredő károkért.
A webáruházban közölt termékinformációk tájékoztató
jellegűek, az esetleges elgépelésekért a szolgáltató felelősséget nem vállal.
A webáruház jogosult a vásárlás feltételeit és
szabályait előzetes értesítés, illetve indoklás nélkül bejelenteni. A
módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak.
A jelen általános szerződési feltételekben nem
szabályozott kérdésekben a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény és egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az
irányadók.
Készült: 2020.08.11.
Visszavonásig érvényes.
FRITZ-BÚTOR KFT ÁSZF
1. sz. melléklet
2. melléklet a 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelethez
Elállási/Felmondási
nyilatkozatminta
(csak
a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa
vissza)
Címzett:3 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:4
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja /átvétel
időpontja:5
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k)
aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Kelt:
……………………………………………………………………………………………
---------------------------------------------
3 Itt szükséges a
vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának,
telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
4 Itt szükséges a
szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
5 A megfelelő
jelölendő